Online Copywriter

  • Competitive
  • Amsterdam, Hollande-Septentrionale, Pays-Bas
  • CDI, Plein-temps
  • ABN AMRO Bank
  • 23 août 17

Online Copywriter

  • Location: Amsterdam , Nederland
  • Area of expertise: Digital Banking
  • Organization: ABN AMRO Bank N.V.


In het kort
Binnen het e-commerce team Sparen, Pensioen en beleggen zijn wij op zoek naar een Online Copywriter, één van de contenthelden van ons team. Waar denk jij aan bij een volgende stap? Maak werk van je doelen en ontwikkel je zowel professioneel als persoonlijk. Vertel ons jouw verhaal. Wij zijn benieuwd!

Waar denk jij aan bij een volgende stap? Maak werk van je doelen en ontwikkel je zowel professioneel als persoonlijk. Vertel ons jouw verhaal. Wij zijn benieuwd!

Je werk
Jij wilt natuurlijk een idee hebben van wat je te wachten staat. Graag introduceren we alvast jouw nieuwe beste vriend(in): de online sales specialist. Samen met hem of haar vorm je een onafscheidelijk tandem, en maak je een strijdplan gericht op de online content rond één van onze producten. Jij bent eindverantwoordelijk voor alle content die uit je toetsenbord vloeit en je mag bij elke conversiestijging een ererondje maken, inclusief applaus. Verder ben je niet vies van wat SEO, verfrissende optimalisatie-ideeën en een potje stoeien met het CMS (Tridion).

Je werkomgeving
Digital Banking is binnen ABN AMRO de tekentafel én webshop. Online een pasje blokkeren, een spaarrekening openen of een verzekering afsluiten: ons doel is altijd het financiële succes van de klant. De e-commerce teams binnen Digital Banking runnen de online winkel door dagelijks te monitoren en finetunen. In totaal zijn er zes e-commerce teams.Denken in oplossingen, creatieve content en toffe tools, daar krijgen wij vleugels van. In het e-commerce team Sparen, Pensioen en Beleggen werken we aan de bank van morgen. Dat doen we met een multidisciplinair team met een data specialist, optimalisatie specialist en online copywriters. Samen focussen we op het hoogst haalbare: superblije klanten.

Je profiel
Commercieel, creatief, ondernemend en exact snappen hoe je klanten online bereikt met jouw content. Dat zijn de talenten die we absoluut bij je terug willen zien. Ook begrijp je volledig hoe je online verleidt en wat er nodig is voor conversie van bezoeker naar actieve gebruiker. Je hebt de drive om samen met je collega's resultaten te boeken.

Denk je dat je bij ons past? Check je profiel:

• een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal is een vereiste;
• HBO werk- en denkniveau, met minimaal drie jaar ervaring binnen het online domein;
• kennis van en ervaring met (innovatieve) online sales en leadgeneratie, campagnes, social mediamarketing, content marketing, mobile marketing en targetting;
• ervaring met e-commerce binnen een multichannel-omgeving, bij voorkeur binnen en buiten een financiële omgeving.

We bieden
Als Copywriter heb je de mogelijkheid om samen met je collega's de strategie en visie van Digital Banking te vertalen naar een succesverhaal. Digitale kanalen optimaliseren, online klanten verleiden en relevante content creëren. Speerpunten waarin Digital Banking een cruciale rol heeft. Daarom zijn er genoeg middelen en budget beschikbaar om jou mee te laten bouwen aan de bank van morgen. ABN AMRO hecht veel waarde aan persoonlijke ontwikkeling en biedt je daarom veel verantwoordelijkheid en ruimte voor ondernemerschap. Zo kun je uitgroeien tot de professional die je wilt zijn.

ABN AMRO hecht veel waarde aan persoonlijke ontwikkeling en biedt je daarom veel verantwoordelijkheid en ruimte voor ondernemerschap. Zo kun je uitgroeien tot de professional die je wilt zijn, samen met collega's die jouw drive en visie delen. Uiteraard hoort daar een goed salaris en uitstekende arbeidsvoorwaarden bij. Een jaarsalaris van maximaal 58K all-in (inclusief vakantietoeslag, 13e maand en prestatiepremie) o.b.v. een 40-urige werkweek, inschaling op basis van ervaring en kennis. Daarnaast zijn secundaire arbeidsvoorwaarden voor een groot deel flexibel en zelf samen te stellen.

Bij ABN AMRO zetten we onze kennis, kunde en ons netwerk in voor klanten. Zodat zij op basis van verantwoorde beslissingen hun doelen kunnen bereiken. In Nederland en daar buiten. Hierbij staat klantbelang altijd voorop. We willen dat klanten onze producten begrijpen en verkopen soms 'nee' als het risico van een product voor een klant te groot is. Klantbelang is ook: helder communiceren en slimme oplossingen bedenken die echt het verschil maken. Dat is ons doel.

Interesse?
Ben je geïnteresseerd? Reageer dan nu op deze vacature! Neem voor meer informatie contact op met Patricia Fredrikz, Talent Acquisition Specialist, patricia.fredrikz@nl.abnamro.com . We maken graag kennis met je.